Haber

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Dezenformasyon Bülteni’nin 95. ve 96. sayılarını yayımladı.

Cumhurbaşkanlığı İrtibat Başkanlığı Dezenformasyon Çalışma Merkezi, Dezenformasyon Bülteni’nin 95. ve 96. sayılarını yayınladı.

Bültende ABD Dışişleri Bakanlığı Ortadoğu İşleri Sözcüsü Samuel Werberg, “Gazze’ye giden insani yardım Hamas tarafından çalınıyor” dedi. İddianın doğru olmadığı belirtildi.

Bültende, Birleşmiş Milletler Yakın Doğu’daki Filistinli Mültecilere Yardım ve Bayındırlık Ajansı’nın (UNRWA) 23 Ekim’de yaptığı açıklamanın Werberg’in tezlerini çürüttüğü belirtilerek, “Gazze’ye giren yardım Hamas’ın değil, UNRWA’nın kontrolündedir. Ajansın duyurusunda, 54 yardım TIR’ının Gazze’ye gittiği belirtildi. “Gelişte UNRWA ekipleri tarafından teslim alındığı ve diğer BM kuruluşlarıyla işbirliği içinde depolanıp dağıtıldığı belirtildi.” denildi.

Gazze’ye giden yardım tırlarıyla ilgili olarak, “BM, Gazze Şeridi’ne giren tırların denetlenmediğini söyledi. Bunun Hamas’a roket değil de insani yardım olduğunu nereden biliyoruz?” Bültende, bu gibi iddiaların doğru olmadığı belirtilerek, şöyle devam edildi: “Araştırma sonucunda iddiaların dayanağının New York Times gazetesinin yanlış aktardığı bir haber olduğu belirlendi. ” bilgiler arasında yer almaktadır.

Söz konusu gazetenin 21 Ekim tarihli haberinde BM Sözcüsü Stephane Dujarric, “Refah Sınır Kapısı’ndan geçen 20 kamyonun silah veya diğer kaçak mallar açısından kontrol edilmediğini” söylemiş, daha sonra gazetenin Dujarric’in sözlerini yanlış aktardığını belirten bir düzeltme yapmıştı. ifadeler. Yayınlandığı belirtildi.

Bültende, İsrailli yetkililerin ayrıca yardım TIR’larının Gazze’ye girmeden önce denetlendiğini duyurduğu belirtildi.

“Kilisenin bombalanmadığı iddiası manipülasyondur”

Dezenformasyon Bülteni’nde, İsrail’in tanınmış gazetecilerinden Edi Cohen’in “Gazze’deki St. Porphyrius Kilisesi’ni İsrail’in bombalamadığı” iddiasının manipülasyon olduğu kaydedildi.

Bültende, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu’nun eski dijital medya sorumlusu Hananya Naftali’nin ortaya attığı açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Hamas İsrail’e sızdığında Gazze’ye giden 10 elektrik hattından 9’unu yok etti. Suçu İsrail’i değil, Hamas’ı atın. ” Tezinin doğru olmadığı belirtildi.

İsrail Savunma Bakanı Yoav Galant’ın 9 Ekim’de Gazze Şeridi’ne kapsamlı bir abluka uygulanacağını açıkladığını hatırlatan bültende, Yoav’ın, “Gazze’nin tamamen kuşatılması emrini verdim. Elektrik yok, yiyecek yok, su yok” dedi. , gaz yok. Her şey.” İsrail Enerji Bakanı Israel Katz’ın da 11 Ekim’de sosyal medya hesabından Gazze’ye elektrik, su ve yakıtı kestiğini belirttiği belirtildi.

“Türk savaş gemisi Filistin’e gidiyor” iddiası doğru değil

Bültende, sosyal medyada yer alan “İsrail askerlerinin Gazze’ye girerek 40 Hamas üyesini esir aldığı” iddiasının doğru olmadığı, “İşgalci İsrail güçlerinin Batı Şeria bölgesinin Ramallah kentine bağlı Arura/Arora kasabasında çok sayıda sivili gözaltına aldığı” belirtildi. 21 Ekim’de.” “Fotoğrafın Gazze’de değil Arora’da sivillerin gözaltına alındığı sırada çekildiği belirlendi.” Söylendi.

Bültende, sosyal medyada Hamas’ın kiliseleri yağmaladığı ve heykelleri tahrip ettiği yönündeki iddiaların doğru olmadığı belirtilerek, şöyle devam edildi: “Söz konusu sahnelerin 2017 yılında medyaya servis edildiği tespit edilmiştir. İlgili görüntülerde DEAŞ mensupları yer almaktadır. Terör örgütünün Filipinler’in Marawi kentinde bir Katolik kilisesini yağmaladığı görülüyor.” ifadeler kullanıldı.

Bültende, İsrail eski bakanı ve Parlamenter Orit Farkash-Hacohen’in paylaştığı görüntülerde, “Hamas üyelerinin festivalden götürdüğü bir kadına ‘Bu kadın mahkum değil, tecavüze zanlı’ dediği bildirildi.” iddianın gerçeği yansıtmadığını söyledi.

İddia edilen görüntülerde konuşan kişi, “O hanımefendi, bırakın onu. Geldiğiniz yere dönün” diyor. Söylediği tespitin yer aldığı bültende, görseldeki İbranice ve İngilizce altyazıda ‘Bu kadın tecavüzden yana’ ifadesinin yer aldığı ancak konuşmalarda böyle bir diyalogun bulunmadığı bildirildi.

Bültende, “Türk savaş gemisi Filistin’e gidiyor” iddiasının doğru olmadığı kaydedildi. İddia edilen görüntülerde ABD Nimitz sınıfı uçak gemisi USS Hary S. Truman ve Northrop Grumman X-47B insansız savaş aracının güvertesinde taksi yaptığını gösterdiği bildirildi.

“Filistinlilerin oyuncak bebeklerle propaganda yaptığı” iddiası

Dezenformasyon Bülteninde, Romanya merkezli Digi24 muhabirinin “İsrail’de Gazze yönünden gelen saldırılardan kendimi korumaya çalışıyorum” iddiasıyla yaptığı haberin manipülasyon olduğu belirlendi.

Bültende, “İsrail’in rehine kurtarma operasyonu sırasında kaydedildiği” iddia edilen görüntülere ilişkin şöyle denildi: “2021’den bu yana dolaşımda olan görüntülerde, ABD ordusuna ait Sikorsky UH-60 Black Hawk helikopterinin personeli indirdiği görülüyor. Görüntülerde, İsrail-Filistin çatışmasıyla hiçbir ilgisi yok.” değerlendirme yer aldı.

Bültende, sosyal medyada yer alan “Gazze’de patlama ve sivil ölümlerini gösteren geçersiz görüntüler üretildiği” tezine ilişkin, söz konusu görüntülerin 2016 yılında Irak’ta kaydedildiği belirtildi.

Bültende, Polonya’da İsrail’e yönelik takviye eylemi yapıldığı iddiasının doğru olmadığı belirtilirken, söz konusu sahnelerin İsrail ile Filistin arasındaki son çatışmaların başlamasından yaklaşık bir ay önce paylaşıldığı belirlendi.

Bültende, İsrail’in Gazze bombardımanında hayatını kaybeden çocukların görüntülerine ilişkin “Filistinlilerin oyuncak bebeklerle propaganda yaptığı” iddiasının doğru olmadığı belirtilerek, şöyle devam edildi: “Görüntüler incelendiğinde cesedin bulunduğu belirlendi. İsrail bombardımanı sırasında hayatını kaybeden Gazzeli bir çocuğa aitti.” belirleme yer aldı.

“Gazze’de hastanenin vurulduğu iddiası manipülasyondur”

Bültende, “Gazze’nin El Zeytun İlçesi’ndeki El-Ehli Baptist Hastanesi’ne saldırıyı İsrail’in değil Hamas’ın düzenlediği” iddiasının doğru olmadığı, Hamas’ın bu yıkıma neden olabilecek herhangi bir mühimmatının bulunmadığı belirtildi.

Bültende, İsrail Başbakanı Netanyahu’nun eski dijital medya sorumlusu Hananya Naftali, Gazze’deki El-Ahli Baptist Hastanesi’nin bombalanmasına ilişkin bir paylaşım yaparak, “İsrail Hava Kuvvetlerinin Gazze’de bir hastaneyi vurduğunu” duyurarak paylaşımı sildi. kısa bir süre sonra. “Hastaneyi vuran füzenin Gazze’den atıldığını” söylediği aktarıldı. Bültende, söz konusu paylaşımların dünya kamuoyunu manipüle etmeyi amaçladığı kaydedildi.

Bültende, hastane saldırısına ilişkin İsrail’in resmi sosyal medya hesabında “roketin Gazze’den fırlatıldığı” iddiasıyla paylaşılan görüntülerin gerçeği yansıtmadığı belirtildi.

“Türkiye İsrail’e yardım yaptı” manipülasyonu

Dezenformasyon Bülteni, sosyal medyada yer alan “Türkiye’nin meyve ve sebze göndererek İsrail’e yardım ettiği” iddialarının doğru olmadığını belirterek, şunları ekledi: “Söz konusu haberde de belirtildiği gibi Türkiye Cumhuriyeti’nden İsrail’e herhangi bir yardım söz konusu değildir. ” Söylendi.

Uluslararası ticaret yapan bağımsız işletmelerin, karşılıklı anlaşmaları uyarınca “Türkiye İsrail’e yardım yaptı” şeklinde deniz ticaretini birbirleriyle paylaşmalarının “manipülasyon” olduğu vurgulandı.

Sosyal medyadaki “500 bin Filistinli Türkiye’ye götürülmek üzere, hazırlıklar yapılıyor” şeklindeki paylaşımlara ilişkin bültende, “Hiçbir kurumda böyle bir hazırlık yok ve iddialar tamamen asılsızdır” denildi. bilgiler paylaşıldı.

Sosyal medyadaki diğer iddialar

Dezenformasyon Bülteni’nde İsrail’in Gazze saldırılarına ilişkin sosyal medya hesaplarında paylaşılan bazı yanlış bilgilere de yer verildi.

“Hamas, yakalanan İsrailli kadına kendi çocuğunun etini yedirdi”, “Bahreyn’de Filistin’e takviye hareketi sırasında İsrail büyükelçiliği ateşe verildi”, “Barselona’da Filistin yanlısı protestocular polisle çatıştı”, “Bahreyn’de Filistin yanlısı protestocular polisle çatıştı” Pensilvanya Üniversitesi’nde düzenlenen İsrail protestolarında, ‘Yahudi “Soykırım istiyoruz” sloganları atıldı”, “İsrail ordusu Hamas liderini yakaladı”, “Hamile bir kadın Hamas tarafından işkence edilerek öldürüldü”, “Birleşmiş Milletler Barış Gücü saldırıyor” Lübnan’dan ayrılıyor”, “Hamas çatışmadan kaçmaya çalışan Filistinlileri infaz ediyor”, “Gazze’nin resmi hesabı hastane saldırısını Hamas’ın yaptığını kabul ediyor”, “500 bin İsrailli Netanyahu’yu protesto ediyor”, “Hamas üyelerinin İsrail yerleşimlerine girdiğini gösteren görüntü”, “Saldırıyı Hamas, ABD’nin Maine eyaletinde gerçekleştirdi”. Medyada yer alan paylaşımların doğru olmadığı belirtildi.

Ayrıca sosyal medyada “Farida Khan” ismiyle açılan hesabın Al Jazeera ile hiçbir ilgisinin bulunmadığı ve hesabın manipülasyon amaçlı kullanıldığı belirlendi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Evden eve nakliyat
Başa dön tuşu